Εκπαιδευτικά προγράμματα και Δράσεις

 2023-24

 Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Πράσινα σχολεία: Γεωπονικές παρεμβάσεις σε σχολικούς χώρους»

 Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02), Ξεκουκουλωτάκης Μιχάλης (ΠΕ04) και Νικολουδάκη Μαρία (ΠΕ02)

 

Στο σχολείο μας λειτουργεί Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 με τη συμμετοχή μαθητών από τα τμήματα Β1, Β2, Β3  και με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών: Χαλκιαδάκη Φανής (Φιλολόγου), Ξεκουκουλωτάκη Μιχάλη (Φυσικού) και Νικολουδάκη Μαρίας (Μαθηματικού).

 

Το πρόγραμμα ονομάζεται «Πράσινα σχολεία: Γεωπονικές παρεμβάσεις σε σχολικούς χώρους» (Δίκτυο συνεργαζόμενων σχολείων για την αναβάθμιση των χώρων πρασίνου) και εντάσσεται στο πλαίσιο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Στόχος του είναι να διερευνηθεί η σχέση των νέων με τη φύση και πιο συγκεκριμένα:

 

  1. Η γνωριμία με αρωματικά και θεραπευτικά φυτά, με λουλούδια και καλλωπιστικά φυτά. Παρουσίαση του καθενός (πού ευδοκιμεί, φύτευση, φροντίδα, ιδιότητες).
  2. Η έρευνα με ερωτηματολόγιο για τη σχέση των μαθητών με τη φύση.
  3. Η δημιουργική έκφραση (ζωγραφική, συγγραφή ποιημάτων και σύνθεση τραγουδιών για λουλούδια ή βότανα).
  4. Η εθελοντική δράση (δεντροφύτευση – επέκταση του σχολικού κήπου με λουλούδια και καλλωπιστικά φυτά).
  5. Η συνεργασία με άλλα σχολεία για την αναβάθμιση των χώρων πρασίνου.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

Όμιλος δημιουργικής γραφής και δραματοποίησης 

Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02)

Στόχος του είναι να διευρύνει τα ενδιαφέροντα των μαθητών, τη δημιουργική τους απασχόληση και την ελεύθερή τους έκφραση.

 Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

 

Δράση ευαισθητοποίησης σχετικά με τη διαχείριση των οργανικών αποβλήτων (κομποστοποίηση)

 Αντωνάκη Ειρήνη (ΠΕ04), Λιοντάκη Βασιλεία (ΠΕ86)

  Η δράση αυτή κινήθηκε σε δύο άξονες κομποστοποίησης:

1. Χρήση κομποστοποιητή κήπου.

Ο ΕΣΔΑΚ μας προμήθευσε κομποστοποιητή για τον κήπο του Σχολείου μας και μας ενημέρωσε αναλυτικά δια ζώσης και με ψηφιακό υλικό για τον τρόπο λειτουργίας του.
Καθώς η επιτυχής κομποστοποίηση πράσινων αποβλήτων είναι εξαιρετικά δύσκολη (σωστή αναλογία καφέ και πράσινης ύλης, κατάλληλη υγρασία και θερμοκρασία), το Σχολείο μας αποφάσισε την κομποστοποίηση μόνο των απορριμμάτων του κήπου μας και όχι άλλων οργανικών αποβλήτων, όπως φλούδες από φρούτα.

 

2. Διανομή κάδων και ενημέρωση για τη συλλογή οικιακών βιοαποβλήτων.

Ο Δήμος Ηρακλείου ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης των δημοτών του για την επερχόμενη διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας των οικιακών βιοαποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτό, το Σχολείο μας μεσολάβησε ανάμεσα στις δημοτικές αρχές και τις οικογένειες των μαθητών/τριών μας ώστε να ενημερωθούν και να παραλάβουν ένα καδάκι συλλογής των οργανικών απορριμμάτων.

 

Οι συντονίστριες της δράσης σχεδίασαν την παρουσίαση που μπορείτε να βρείτε εδώ.


 

2022-2023 

Πρόγραμμα "Ενεργώ τώρα για να έχω αύριο"

Αντωνάκη Ειρήνη (ΠΕ04), Λιοντάκη Βασιλεία (ΠΕ86), Μπακαλάρου Χριστίνα (ΠΕ02)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που υλοποίησε το τμήμα Β2, εστιάζει στην προώθηση της αξίας και των αρχών της αειφορίας και στην κινητοποίηση των μαθητών για αειφορική διαχείριση υλικών και άυλων πόρων. Συγκεκριμένα, θέτει τους παρακάτω στόχους:

1. Ενίσχυση της πεποίθησης των μαθητών ότι μπορούν να δρουν ως ενεργοί πολίτες, να προστατεύουν το περιβάλλον τους και να διαμορφώνουν τις συνθήκες ζωής τους προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης.

2. Ανακύκλωση/ επαναχρησιμοποίηση υλικών και ορθή διαχείριση πόρων στο σχολικό και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

3. Η υιοθέτηση συλλογικής οικολογικής στάσης.

4.Η αναγνώριση της αξίας του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.

5. Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης προς μη καταναλωτικά πρότυπα.

6. Η ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από τα προβλήματα που δημιουργεί η υπερκατανάλωση.

Για να δείτε αναλυτικά τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του παρόντος προγράμματος, πατήστε εδώ.

 

Πρόγραμμα "Η δύναμη της αγάπης - Ευεργέτες της πόλης μας"

Κασάκη Ελευθερία (ΠΕ02)

Συμμετείχαν 12 μαθητές από το 1ο τμήμα της Α’ τάξης.

 

Μέσω του προγράμματος οι μαθητές/μαθήτριες γνώρισαν ευεργέτες της πόλης μας: Δημ. Βικέλα, Ανδρέα και Μαρία Καλοκαιρινού, Πανανό και Αθηνά Θεοδουλάκη, Ν. Καλημεράκη, Αντώνιο Καπετανάκη.

 

Ως στόχοι τέθηκαν:  
- καλλιέργεια της αξίας της προσφοράς και του σεβασμού στον άνθρωπο 
 
- διαμόρφωση ενεργών πολιτών 
 
- διεύρυνση πνευματικών οριζόντων 
 
- συνειδητοποίηση της αξίας της κοινωνικής συνείδησης 
 
- ανάπτυξη αλτρουισμού 
 
Δράσεις: 
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηρακλείου και στο Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου.

 

 

Πρόγραμμα «Ταπερίστας»

 Μπετεινάκη Μαρίνα (ΠΕ02), Μαρκάκης Βύρων (ΠΕ80)

Για δεύτερη συνεχή χρονιά το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, συμμετείχε στο  Σχολικό Δίκτυο Δράσης με τίτλο “Ταπερίστας”, που διοργανώνεται από το ΚΠΕ Αρναίας.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 13 μαθητές από το τμήμα Β3 και συντονίστρια ήταν η εκπαιδευτικός Μπετεινάκη Μαρίνα (ΠΕ 02).

 Βασικοί στόχοι της δράσης ήταν:

  • Η προώθηση του σπιτικού σχολικού γεύματος.
  • Η προτίμηση υγιεινών τροφών για το σχολικό δεκατιανό με προτίμηση στα τοπικά προϊόντα.
  • Η μεταφορά του γεύματος σε συσκευασίες ανακυκλώσιμες ή συσκευασίες πολλαπλών χρήσεων.
  • Η υιοθέτηση της Μεσογειακής Διατροφής και της Κρητικής Δίαιτας στην καθημερινή διατροφή των μαθητών.

 

Υλικό για τις δράσεις που υλοποιήθηκαν θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://blogs.sch.gr/mbetinaki/

 

Εθνικό Δίκτυο “EcoSchools”

Το δίκτυο “Eco Schools” είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης B’ Αθήνας και εθνικό χειριστή, από το 1995, την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ).

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).

Το Πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» απευθύνεται σε ολόκληρη την σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εργαζόμενους στις σχολικές μονάδες) και έχει σχεδιαστεί, ώστε να ενθαρρύνει όλο το σχολείο να κινητοποιηθεί και να αναλάβει δράση για το περιβάλλον. Ενθαρρύνει, επίσης, την συνεργασία μεταξύ μαθητών, καθηγητών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικότερης περιβαλλοντικής δράσης.

Σε κάθε σχολείο συγκροτείται η Περιβαλλοντική Επιτροπή, από μαθητές και εκπαιδευτικούς, που επεξεργάζεται τα θέματα ενέργεια, απορρίμματα και νερό. Παράλληλα, φροντίζει για την υλοποίηση του «Σχεδίου Δράσης» και του «Οικοκώδικα» με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας .

Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης και αφού αξιολογηθεί από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου, ονομάζεται «Οικολογικό Σχολείο» και επιβραβεύεται με την Πράσινη Σημαία του Δικτύου που φέρει το σήμα του Δικτύου.

Συντονιστές των περιβαλλοντικών προγραμμάτων που υπάγονται στο παραπάνω δίκτυο: Αντωνάκη Ειρήνη (ΠΕ 04), Λιοντάκη Βασιλεία (ΠΕ 86), Μπακαλάρου Χριστίνα (ΠΕ 02), Μπετεινάκη Μαρίνα (ΠΕ 02), Παντελάκης  Ιωάννης (ΠΕ 78) και Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ 02).

 

Υλικό με όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: 

https://www.ecoschools.gr/schools/10o-geniko-lykeio-irakleioy

 

 

Όμιλος Δημιουργικής Γραφής

Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02), Σταμουλάκη Ουρανία (ΠΕ02)

 

Στόχος του Ομίλου ήταν οι μαθητές να αναπτύξουν τη δεξιότητα της γραφής με δημιουργικό τρόπο, να καλλιεργήσουν την φαντασία τους και τη συγκρότηση της σκέψης τους, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να ασχοληθούν δημιουργικά με το διάβασμα βιβλίων, να εκφράσουν ελεύθερα  σκέψεις και συναισθήματα πάνω σε θέματα που τους απασχολούν  και να ενημερωθούν σχετικά με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας, καταξιωμένους εκπροσώπους τους, βασικά στοιχεία λογοτεχνικής ανάλυσης, διάφορους τρόπους συγγραφής.

Οι μαθητές του Ομίλου ασχολήθηκαν με την τεχνική του μικροποιήματος, της ελεύθερης γραφής, του σεναρίου, του παραμυθιού, της μαντινάδας, του δημοτικού τραγουδιού και της τεχνικής της ποίησης του Καβάφη. Μελέτησαν εικόνες και ζωγραφικούς πίνακες,  μελοποιημένα ποιήματα και  ιστορικά ντοκιμαντέρ ως πηγές έμπνευσης για δημιουργική γραφή.

Υλικό μαθητών

 

Όμιλοι για θεατρική αγωγή/θεατρικό παιχνίδι

Κασάκη Ελευθερία (ΠΕ02), Μπακαλάρου Χριστίνα (ΠΕ02)

Συγκροτήθηκαν δύο θεατρικές ομάδες που συνεργάστηκαν και συμμετείχαν 16 μαθητές/τριες από τμήματα της Α’ και Β´ Λυκείου.

Οι εκπαιδευτικοί - παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν ήταν τα παιδιά να αγαπήσουν τη θεατρική τέχνη μέσω της συμμετοχής, να εκφραστούν ελεύθερα, να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους, να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους, να εξοικειωθούν με την έκθεση και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους, να δημιουργήσουν δεσμούς συνεργασίας, αλληλεγγύης και ανεκτικότητας, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αποδοχή των διαφορετικών αντιλήψεων.

Οι μαθητές/ τριες του ομίλου ασχολήθηκαν με παιχνίδια γνωριμίας και θεατρικά παιχνίδια ενεργοποίησης της ομάδας και εξοικείωσης με το θέατρο στην εκπαίδευση. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορα είδη τέχνης ως αφόρμηση για αυτοσχεδιασμό και βιωματικές ασκήσεις. Προετοίμασαν και παρουσίασαν τη θεατρική παράσταση για την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου με τίτλο «ΣΚΕΨΟΥ ΓΙΑΤΙ». Επίσης οι μαθητές/τριες γνώρισαν το θέατρο του Καταπιεσμένου του Augusto Boal και την τεχνική της Performance. 

 

 

 


 

2021-2022 

Πρόγραμμα "Εξερευνώντας τον Ουρανό"

Φραγκιουδάκη Ειρήνη (ΠΕ04), Ξεκουκουλωτάκης Μιχάλης (ΠΕ04), Ζωγραφίνης Γιάννης (ΠΕ03)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εξερευνώντας τον Ουρανό» υλοποιήθηκε από 20 μαθητές της Β τάξης και εντάσσεται στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων της Δ/θμιας Εκπ/σης Ηρακλείου και στη θεματολογία Τοπικό Περιβάλλον. Στόχος του προγράμματος ήταν η ένταξη της επιστήμης της Αστρονομίας στη σχολική διδασκαλία και ως εκ τούτου η γνωριμία των μαθητών με τα σώματα του ουράνιου θόλου, η αποσαφήνιση των εννοιών πλανήτες-αστέρια-Γαλαξίες και η αναγνώρισή τους στον ουρανό και τέλος η μάθηση της ζωής των αστεριών.

 

 

 

Πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;"

Μπακαλάρου Χριστίνα (ΠΕ02), Ζγκούρα Ανδρομάχη (ΠΕ02), Μπετεινάκη Μαρίνα (ΠΕ02)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιήθηκε από το τμήμα Α1 κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και εντάσσεται στο Εθνικό πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.  Οι μαθητές/τριες μέσα από το εκπαιδευτικό θέατρο, το θεατρικό παιχνίδι, τη λογοτεχνία και τη μουσική προσέγγισαν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

 

Πρόγραμμα "Crocus"

Συντονίστρια: Μπακαλάρου Χριστίνα (ΠΕ02)

Συμμετέχοντες: Όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου

Το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα CROCUS, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Εβραϊκού Μουσείου της Ελλάδος με τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό για το Ολοκαύτωμα της Ιρλανδίας (HETI). Στόχος του προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες το ζήτημα του Ολοκαυτώματος και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τους κινδύνους του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

 

 

Πρόγραμμα "Γνωρίζω και βελτιώνω το σχολείο μου"
 
Μεντζάκης Ιωάννης (ΠΕ01) - Μαρκατάτος Νικόλαος (ΠΕ03)
 
Ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Β1, υπό την επίβλεψη των Μεντζάκη Ιωάννη ΠΕ01 και Μαρκατάτου Νικόλαου ΠΕ03.
(με τη συνεργασία πολλών άλλων μαθητών και εκπαιδευτικών).
 
Δεδομένης της πανδημίας που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα πρόγραμμα που εστιάζει περισσότερο στο πράττειν και λιγότερο στη θεωρία. Ένα πρόγραμμα που επιχείρησε να κάνει μία μικρή διαφορά για εμάς και τις επόμενες γενιές που θα φοιτήσουν στο σχολείο.

 Για περισσότερες πληροφορίες μεταβείτε εδώ.

 

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ: Διερεύνηση θεμάτων ηθικού προβληματισμού

Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02), Μαρκατάτος Νίκος (ΠΕ03) και Φραγκιουδάκη Ειρήνη (ΠΕ04). 

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα ήταν μια εξαιρετική εμπειρία για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Οι ηθικοί προβληματισμοί που υπάρχουν στο βιβλίο της Φιλοσοφίας (κεφάλαιο «Αξιολογώντας την πράξη – πρακτικές εφαρμογές ηθικού προβληματισμού») ήταν η αφορμή για την εκκίνηση του προγράμματος που «κούμπωσε» άψογα με το πρόγραμμα. 

Έγινε διαθεματική ανάλυση μέσω προσέγγισης φιλοσοφικής (διδασκαλία των φιλοσοφικών θεωριών του ωφελιμισμού, της καντιανής ηθικής και της αριστοτελικής μεσότητας), θεολογικής, βιοηθικής, νομικής και ψυχολογικής με συνδιδασκαλίες και με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Βιολογίας (Φραγκιουδάκη Ε.), Θρησκευτικών (Μεντζάκη Ι.), Φιλοσοφίας (Χαλκιαδάκη Φ.) και Μαθηματικών (Μαρκατάτου Ν.).

 Για περισσότερες πληροφορίες μεταβείτε εδώ και εδώ.

 

Πρόγραμμα "Γλωσσικός Γραμματισμός: Βελτίωση ορθογραφίας"

Χριστιανού Μαρία (ΠΕ02), Χατζάκης Νεκτάριος (ΠΕ02), Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γλωσσικός Γραμματισμός: Βελτίωση ορθογραφίας» υλοποιήθηκε από όλα τα τμήματα της Α τάξης κατά το διδακτικό έτος 2021-22 και εντάσσεται στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Στόχος του προγράμματος ήταν η γλωσσική καλλιέργεια των μαθητών και η διενέργεια ενδοσχολικού διαγωνισμού για τη βελτίωση της ορθογραφίας (διαγωνισμός που διεξάγεται για 14η χρονιά  στο σχολείο μας).

Για περισσότερες πληροφορίες, μεταβείτε εδώ.

 

 Πρόγραμμα "Ταπερίστας εν δράσει"

Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02), Χατζάκης Νεκτάριος (ΠΕ02)

 Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ταπερίστας» υλοποιήθηκε από το τμήμα Α3 κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και εντάσσεται στο Εθνικό δίκτυο προγραμμάτων του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρναίας. Οι μαθητές κατέγραψαν τις καθημερινές τους συνήθειες ως προς το σχολικό τους γεύμα  (αν συνηθίζουν το σπιτικό δεκατιανό, αν το μεταφέρουν σε σκεύος και ποιες τροφές προτιμούν).   

Για περισσότερες πληροφορίες, μεταβείτε εδώ.

 

 

Πρόγραμμα "Φιλαναγνωσία: Βιβλίο και Τέχνη"

Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02), Μαρκατάτος Νικόλαος (ΠΕ03), Χατζάκης Νεκτάριος (ΠΕ02)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία: Βιβλίο και Τέχνη» υλοποιήθηκε από το τμήμα Α4 κατά το διδακτικό έτος 2021-22 και εντάσσεται στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Οι μαθητές γνώρισαν την πλούσια σχολική μας βιβλιοθήκη, δανείστηκαν πάνω από 50 βιβλία κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ασκήθηκαν στο κειμενικό είδος της βιβλιοκριτικής και έκαναν παρουσιάσεις βιβλίων, ταινιών και βιογραφιών σημαντικών προσωπικοτήτων στην τάξη.

Για περισσότερες πληροφορίες, μεταβείτε εδώ και εδώ.

  

Πρόγραμμα "Διατροφή και άσκηση στην εφηβεία" (τμήμα Α2)

Παντελάκης Ιωάννης (ΠΕ78), Χριστιανού Μαρία (ΠΕ02)

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Αγωγής Υγείας  «Διατροφή και άσκηση στην Εφηβεία» οι μαθητές του Α2 τμήματος αναζήτησαν πληροφορίες σχετικά με τις τροφές που θεωρούνται υγιεινές καθώς και την αξία της υγιεινής διατροφής στην ζωή μας. Επιπλέον οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, συγκέντρωσαν ξεχασμένες παραδοσιακές κρητικές συνταγές.

Για περισσότερες πληροφορίες, μεταβείτε εδώ.

 

Πρόγραμμα "Ταπερίστας" (τμήμα Α4)

Μπετεινάκη Μαρίνα (ΠΕ02)

Το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, συμμετείχε στο  Σχολικό Δίκτυο Δράσης με τίτλο “Ταπερίστας”, με θέμα το σχολικό γεύμα των μαθητών, τον τρόπο προμήθειάς του, το σκεύος ή τη συσκευασία μεταφοράς του, την ποσότητα, ποιότητα και τη γεωγραφική εγγύτητα των υλικών, την επιλογή των κατάλληλων τροφίμων, με απώτερο στόχο την υιοθέτηση υγιεινής διατροφής, και την την προτίμηση των τοπικών προϊόντων.

Για περισσότερες πληροφορίες, μεταβείτε εδώ. 

 


 

2020-2021

 

Ομάδα δράσης και επαγγελματικής ανάπτυξης

Μαρκατάτος Νικόλαος (ΠΕ03), Παντελάκης Ιωάννης (ΠΕ78), Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02) και Χατζάκης Νεκτάριος (ΠΕ02). 

Σκοπός αυτής είναι η αλληλοϋποστήριξη για την πραγματοποίηση δράσεων όπως:

  • Αλληλοπαρατήρηση κατά τη διδασκαλία και συζήτηση για βέλτιστες διδακτικές πρακτικές.

 

  • Συνδιδασκαλία ενοτήτων κατά τρόπο διαθεματικό. Για παράδειγμα, στατιστική στη Γ΄ ανθρωπιστικών και πώς χρησιμοποιείται σε κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Εργαλεία διαδικτυακής έρευνας (λ.χ. Google Forms) και μέθοδοι διδασκαλίας αυτών στο σχολείο, κ.α.

 

  • Αλληλοϋποστήριξη στην εκπόνηση προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων.

 

 

Τρεις καινοτόμες εμπειρικές έρευνες σε σύγχρονα προβλήματα

Μαρκατάτος Νικόλαος (ΠΕ03), Παντελάκης Ιωάννης (ΠΕ78) και Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02)

Με αφορμή την εισαγωγή του «κόντρα μαθήματος» των Μαθηματικών στη Γ’ Λυκείου Ανθρωπιστικής Κατεύθυνσης οι μαθητές του τμήματος Γα1 Ανθρωπιστικών σπουδών, θα εκπονήσουν ένα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων. Μέσω αυτού, οι μαθητές, με τη βοήθεια ολόκληρου του Γ1, θα εκπονήσουν τρεις καινοτόμες εμπειρικές έρευνες, διερευνώντας σύγχρονα προβλήματα που απασχολούν τους νέους, περιλαμβάνονται στη θεματολογία της Κοινωνιολογίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και αποτελούν ύλη στην οποία εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Παράλληλα, θα ασκηθούν στη χρήση σύγχρονων στατιστικών εργαλείων, αποκτώντας μία πολύτιμη εμπειρία για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή τους καριέρα.

Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στο παρακάτω υλικό:

Ενημερωτικό σημείωμα

Πολιτική απάθεια

Διαφορετικότητα

Περιβάλλον

 

 

Φιλαναγνωσία, Αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης

Μαρκατάτος Νικόλαος (ΠΕ03), Μπετεινάκη Μαρίνα (ΠΕ02) και Χαλκιαδάκη Φανή (ΠΕ02)

Οι εποχές που ζούμε μας καθηλώνουν αναγκαστικά περισσότερες ώρες στο σπίτι. Μία πρόταση δημιουργικής απασχόληση για όλους, ιδιαίτερα όμως για τους νέους, είναι η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού βιβλίου. Αυτήν την πρόταση, ασυνήθιστη ίσως στη σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας και των κοινωνικών δικτύων, θα επιχειρήσουν οι μαθητές του Α1 να διερευνήσουν μέσω στοχευμένων διδακτικών επισκέψεων και…  αναγνώσεων.

Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για περισσότερα...

1. Ενημερωτικό Σημείωμα

2. Παρουσίαση

3. Ανάγνωση από μαθητές

4. Ψηφιακό βιβλίο 

5. Αποτελέσματα έρευνας


 

2018-2019

 

  Ξενάγηση στην Ακρόπολη

  Κασάκη Ελευθερία-ΠΕ02

  

Κατά το σχολικό έτος 2018-2019 ομάδα μαθητών της Α΄ τάξης εκπόνησε εργασίες σχετικά με τα μνημεία της Ακρόπολης και πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Βράχο και το Μουσείο της Ακρόπολης.

 

"Άτομα αμέτρητα, πνευματικά και ηθικά ξεριζωμένα, υπάρχουν σήμερα και συχνά ευημερούν έξω από κάθε παράδοση, θρησκευτική, γλωσσική, εθνική, εθιμική ή άλλη, σαν απλοί αριθμοί ριχμένοι στο στρόβιλο των μεγάλων κοσμουπόλεων και της τεχνοκρατίας του καιρού μας".

Γιώργος Θεοτοκάς

 Υλικό...

 

 

 

 

  Υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου της Δωδώνης

 Μπετεινάκη Μαρίνα-ΠΕ02, Μαρκάκης Βύρων-ΠΕ80

 

Κατά το σχολικό έτος 2018-2019 και για τρίτη συνεχή χρονιά μετά την υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου και των Δελφών, το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, συμμετέχοντας στα εκπαιδευτικά προγράμματα του «Διαζώματος», υιοθέτησε το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης στο πλαίσιο της δράσης: «Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα».


Συγκεκριμένα 20 μαθητές από τη Β’ τάξη ανέλαβαν να εκπονήσουν ομαδικές εργασίες σχετικά με την ιστορία του θεάτρου, τη χρήση του, την αρχιτεκτονική του και γενικότερα για τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης και στη συνέχεια τις παρουσίασαν στην τάξη, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις για την πορεία του θεάτρου στο πέρασμα του χρόνου.

Υλικό...

Σχετικά δημοσιεύματα:

ΝέαΚρήτη

Πατρίδα

ΉπειροςTV

 

 

 

  Υιοθεσία του ρωμαϊκού ωδείου της Νικόπολης

 Χατζάκης Νεκτάριος-ΠΕ02, Χαλκιαδάκη Φανή-ΠΕ02

 

Κατά το σχολικό έτος 2018-2019 και για τρίτη συνεχή χρονιά μετά την υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου και των Δελφών, το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, συμμετέχοντας στα εκπαιδευτικά προγράμματα του «Διαζώματος», υιοθέτησε το ρωμαϊκό θέατρο της Νικόπολης στο πλαίσιο της δράσης: «Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα».


Συγκεκριμένα 23 μαθητές από τη Β’ τάξη ανέλαβαν να εκπονήσουν ομαδικές εργασίες σχετικά με την ιστορία του ωδείου, τη χρήση του, την αρχιτεκτονική του και γενικότερα για τον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης και στη συνέχεια τις παρουσίασαν στην τάξη, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις για την πορεία του θεάτρου στο πέρασμα του χρόνου.

Υλικό...

 

 

 Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning

A trip to the past through monuments and ancient theatres

Στο σχολείο μας φέτος υλοποιείται ένα διακρατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων σε συνεργασία με τις εξής χώρες: Ιταλία, Κροατία, Σλοβακία και Τουρκία. Το  θέμα του σχετίζεται με τα ιστορικά μνημεία των χωρών που συμμετέχουν, με στόχο την ανάδειξή τους, καθώς το 2018 είναι έτος πολιτιστικής κληρονομιάς.

 Οι μαθητές από την Α’ και Β΄τάξη που συμμετέχουν σε αυτό θα εκπονήσουν εργασίες για τα σπουδαιότερα μνημεία της πόλης μας και στη συνέχεια το υλικό θα αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του E-twinning.net, όπου όλοι οι εταίροι θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν για τα ιστορικά μνημεία των συμμετεχόντων χωρών, με ιδιαίτερη έμφαση στα αρχαία θέατρα που διασώζονται μέχρι σήμερα.

Σκοπός του προγράμματος είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο σχολείων του εξωτερικού με στόχο την ανάδειξη της ιστορίας και της πολυπολιτισμικότητας, ενώ παράλληλα οι μαθητές θα κάνουν νέους φίλους από τα σχολεία που συμμετέχουν και θα βελτιώσουν τις ικανότητές τους στις ξένες γλώσσες και στις νέες τεχνολογίες.

 

Συντονιστές του προγράμματος:

Μπετεινάκη Μαρίνα, Μαρκάκης Βύρωνας, Χατζάκης Νεκτάριος

 

 


 

2017-2018

 

 Συνολικά οι δράσεις που πραγματοποίησε το Λύκειό μας το παρόν σχολικό έτος

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο με τις εκπαιδευτικές μας δράσεις εδώ.

 

 

Related image  Διασχολικός διαγωνισμός ορθογραφίας

Για 8η συνεχή χρονιά διεξήχθη και φέτος στο σχολείο μας ο καθιερωμένος πλέον Διαγωνισμός Ορθογραφίας μεταξύ μαθητών της Α΄τάξης Λυκείου. Η συμμετοχή και φέτος ήταν καθολική, οι νικητές βραβεύτηκαν στην πρωινή προσευχή, ενώ και τα 3 τμήματα της Α΄ Λυκείου επιβραβεύτηκαν με μία εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Διασχολικός Διαγωνισμός Ορθογραφίας που διεξάγεται με μεγάλη επιτυχία 6 συνεχείς χρονιές μεταξύ σχολείων του νομού Ηρακλείου ξεκίνησε και διοργανώνεται από το 10ο ΓΕΛ Ηρακλείου.

 

  Συμμετοχή μαθητών μας στο Run Greece 2018

Το Λύκειό μας αξιοποιώντας τη δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής των μαθητών του στoν αγώνα τρεξίματος του ΣΕΓΑΣ, Run Greece 2018 (στις 29/04/2018), οργάνωσε μία ομάδα 30 μαθητών η οποία έλαβε μέρος στον εν λόγω αγώνα.

 

Κυνήγι κρυμμένου θησαυρού και διαγωνισμός αποκριάτικης στολής

Μία ομάδα μαθητών της Γ τάξης ανέλαβε να διοργανώσει κυνήγι κρυμμένου θησαυρού την Πέμπτη, 8 Φεβρουαρίου 2018 (Τσικνοπέμπτη). Η δραστηριότητα περιελάμβανε γρίφους και αθλητικές δραστηριότητες. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν εντυπωσιακή.

Στη συνέχεια έλαβε χώρα διαγωνισμός αποκριάτικης στολής όπου την 1η θέση κατέλαβε η ομάδα "Νοσοκόμες χωρίς όρια".

 

Υιοθεσία του Παναθηναϊκού Σταδίου-Μαθητές ξεναγούν μαθητές στο Παναθηναϊκό Στάδιο

Χατζάκης Νεκτάριος-ΠΕ02, Χαλκιαδάκη Φανή-ΠΕ02

Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, συμμετέχοντας στα εκπαιδευτικά προγράμματα του «Διαζώματος», υιοθέτησε το Παναθηναϊκό Στάδιο στο πλαίσιο της δράσης: «Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα».

 Συγκεκριμένα 21 μαθητές από τη Β’ τάξη ανέλαβαν να εκπονήσουν ομαδικές εργασίες σχετικά με την ιστορία του σταδίου, τη χρήση του τόσο στην αρχαία όσο και στη σύγχρονη εποχή και στη συνέχεια τις παρουσίασαν στην τάξη, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις για την πορεία του σταδίου στο πέρασμα του χρόνου.

Κατόπιν, στις 23-4-2018 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στο Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου κάποιοι μαθητές ανέλαβαν να ξεναγήσουν τους συμμαθητές του στο στάδιο και να γνωρίσουν πλέον με βιωματικό τρόπο ό,τι  είχαν μάθει κατά τη διάρκεια εκπόνησης των εργασιών τους.

 

Με την ολοκλήρωση λοιπόν του προγράμματος οι μαθητές με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση δημιούργησαν τα εξής:

1.      Μια παρουσίαση powerpoint με τις ομαδικές τους εργασίες για τον χώρο του Παναθηναϊκού Σταδίου.

 

2.      Μία ταινία – ντοκιμαντέρ με πληροφορίες για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την επίσκεψη στο ανακατασκευασμένο στάδιο, την ξενάγηση των μαθητών και τον απολογισμό της παραπάνω δράσης.

 

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μπελογιάννη, υπεύθυνη των προγραμμάτων του Διαζώματος, για την άμεση ανταπόκρισή της καθ΄όλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος και πιστεύουμε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αναδεικνύουν την πολιτιστική μας κληρονομιά και αξίζουν συγχαρητήρια.

 Υλικό...

 

Υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου των Δελφών-Μαθητές ξεναγούν μαθητές στο αρχαίο θέατρο των Δελφών

Μπετεινάκη Μαρίνα-ΠΕ02, Μαρκάκης Βύρωνας-ΠΕ09

Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 και για δεύτερη συνεχή χρονιά μετά την υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου, το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης, συμμετέχοντας στα εκπαιδευτικά προγράμματα του «Διαζώματος», υιοθέτησε το αρχαίο θέατρο των Δελφών στο πλαίσιο της δράσης: «Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα».

 

Συγκεκριμένα  25 μαθητές από τη Β’  τάξη  ανέλαβαν να εκπονήσουν ομαδικές εργασίες σχετικά με την ιστορία του θεάτρου, τη χρήση του, την αρχιτεκτονική του και γενικότερα για τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και στη συνέχεια τις παρουσίασαν στην τάξη, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις για την πορεία του θεάτρου στο πέρασμα του χρόνου.

 

Κατόπιν, στις 22-4-2018 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στους Δελφούς, όπου κάποιοι μαθητές με τη διακριτική κάρτα του ξεναγού ανέλαβαν να ξεναγήσουν τους συμμαθητές τους στο θέατρο και να γνωρίσουν πλέον με βιωματικό τρόπο ό,τι  είχαν μάθει κατά τη διάρκεια εκπόνησης των εργασιών τους.

 

Με την ολοκλήρωση λοιπόν του προγράμματος οι μαθητές με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δράση δημιούργησαν τα εξής:

 

  1. Μια παρουσίαση με τις ομαδικές τους εργασίες για τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και ιδιαίτερα για το αρχαίο θέατρο των Δελφών.
  2. Μία ταινία – ντοκιμαντέρ με πληροφορίες για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο, την ξενάγηση των μαθητών και τον απολογισμό της παραπάνω δράσης.

 

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μπελογιάννη, υπεύθυνη των προγραμμάτων του Διαζώματος, για την άμεση ανταπόκρισή της καθ΄όλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος και πιστεύουμε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες αναδεικνύουν την πολιτιστική μας κληρονομιά και αξίζουν συγχαρητήρια.

 Υλικό...


2016-2017

 

  Κάστρα και οχυρωμένες πολιτείες, η γη ορίζει, ο άνθρωπος το κτίζει

Μαρκατάτος Νικόλαος-ΠΕ03, Χριστιανού Μαρία-ΠΕ02, Κασάκη Ελευθερία-ΠΕ02

 Μαθητές της Β τάξης εκπόνησαν εργασίες και πραγματοποίησαν επισκέψεις σε φρούρια της Κρήτης.

Εργασία

 

 

 

  Υιοθεσία του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου-Μαθητές ξεναγούν μαθητές στο αρχαίο θέατρο

Μπετεινάκη Μαρίνα-ΠΕ02, Ψυλλάκη Χρυσούλα-ΠΕ06

Μαθητές της Α τάξης εκπόνησαν εργασίες σχετικά με το θέατρο της Επιδαύρου και πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη σε αυτό όπου και αυτοξεναγήθηκαν.

Υλικό

Βίντεο

Συνέντευξη στον ΣΚΑΪ ΚΡΗΤΗΣ

Άρθρο στο CretaLive

 

  Chemistry show

Δημητρίου Σεβαστή-ΠΕ04

Το Σάββατο 29/4/2017 πραγματοποιήθηκε στο πάρκο Γεωργιάδη στο Ηράκλειο, παρουσίαση πειραμάτων Χημείας από μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της πόλης μας σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Χημικών- Π.Τ. Κρήτης. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να γνωρίσουν οι συμπολίτες μας  αλλά και οι μαθητές μας τη μαγεία της Χημείας μέσα από μια σειρά εντυπωσιακών πειραμάτων.

Το σχολείο μας συμμετείχε με μια ομάδα πέντε μαθητών της Β? Λυκείου: Παναγιωτάκη Κων/να, Ρισσάκη Ειρήνη, Σταματάκης Παύλος, Τζιάνι Σέρτζιο και Τζωρμπατζάκη Κων/να. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν μια δουλειά  μηνών στο κοινό, να έρθουν σε επαφή με άλλους ανθρώπους και να δείξουν   ότι το μάθημα της χημείας μπορεί και πρέπει να βγεί έξω από τους τέσσερις τοίχους μιας σχολικής αίθουσας! Τους αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!

 
 


2015-2016

 Ανακύκλωση, κομποστοποίηση και αειφορία

Μαρκατάτος Νικόλαος-ΠΕ03, Καρουζάκη Ειρήνη-ΠΕ04, Καπελλάκης Γεώργιος-ΠΕ03

Τη σχολική χρονιά 2015-2016 οι καθηγητές  Γ. Καπελλάκης, Ειρ. Καρουζάκη με συντονιστή τον Ν.Μαρκατάτο, πρότειναν και στη συνέχεια οργάνωσαν εθελοντικά μία περιβαλλοντική ομάδα με θέμα: Ανακύκλωση, Kομποστοποίηση και Αειφορία. Φροντίζουμε το σχολείο και το περιβάλλον μας.
περισσότερα...

 


 

2014-2015

Σπουδάζω στον τόπο μου (Χατζάκης Νεκτάριος-ΠΕ02 & Λιοντάκη Βασιλεία-ΠΕ19)

Το Σχολείο μας υλοποίησε Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο "Σπουδάζω στον τόπο μου", στο οποίο συμμετείχαν 10 μαθητές της Β τάξης. Στα πλαίσια του προγράμματος, οι μαθητές μελέτησαν και κατέγραψαν τα προγράμματα σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα των σχολών του Πανεπιστημίου, του Πολυτεχνείου και του ΑΤΕΙ Κρήτης. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε σχολές και τμήματα των παραπάνω ιδρυμάτων.


Για τη μέγιστη δυνατή διάχυση των αποτελεσμάτων μας στη σχολική κοινότητα, αυτά αναρτήθηκαν στον ιστότοπο που κατασκευάστηκε γι' αυτόν τον σκοπό. Ελπίζουμε να αποδειχτεί χρήσιμο εργαλείο για όλους τους μαθητές.

 

  Αναλόγιο ΛογωTεχνών (Χριστιανού Μαρία-ΠΕ02)

 Συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά η Λέσχη Ανάγνωσης: "Αναλόγιο ΛογωΤεχνών" με διαδρομές σε νέα λογοτεχνικά μονοπάτια. Μετά την περσινή θετική εμπειρία με την ομάδα,  η οποία ασχολήθηκε με αξιόλογες μορφές της λογοτεχνίας και εργάστηκε δημιουργικά και με φαντασία πάνω στο έργο τους, αποφασίσαμε ένα νέο ταξίδι στην τέχνη του λόγου. Το ταξίδι μας θα  διαρκέσει όλη τη σχολική χρονιά και μια φορά το μήνα θα κάνουμε στάση σε διαφορετικό προορισμό για να απολαμβάνουμε τη μαγεία του, να ανταλλάσσουμε απόψεις, και να χαράζουμε τη νέα μας πορεία.
Ξέρουμε ότι το ταξίδι είναι μεγάλο, οι προορισμοί πολλοί και ο στόχος δύσκολος αλλά η διαδρομή είναι βέβαιο ότι θα μας ανταμείψει γιατί όπως λέει και ο Κ.Π.Καβάφης:
          "...η Ιθάκη σ' έδωσε τ' ωραίο ταξίδι
                  Χωρίς αυτήν δεν θα 'βγαινες στον δρόμο..."

 

 


2013-2014

   Γνωρίζοντας τον El Greco (Χριστιανού Μαρία-ΠΕ02 & Ιορδανίδου Βασιλική-Π01)

 Το 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου στο πλαίσιο του δικτύου GRECO και συμμετέχοντας στα μαθητικά γυμνάσματα  παρουσίασε στις 26/6/14 στο ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ «ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ» εκδήλωση ? αφιέρωμα στα 400 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου κρητικού ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.

Η εκδήλωση παρουσιάστηκε ξανά στις 25/09/2014 στα πλαίσια εορτασμού της παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού που οργάνωσε η Περιφέρεια Κρήτης.

 περισσότερα...   Μαντινάδες...   Παρουσίαση...

 

  Εσπερίδα για την ενδοσχολική βία (Χριστιανού Μαρία-ΠΕ02)

Το 10ο Λύκειο σε συνεργασία με το 9ο Γυμνάσιο και το 33ο Δημοτικό πραγματοποίησε εσπερίδα τη Δευτέρα 12/05/2014 και ώρα 19:00 στην αίθουσα του Δήμου απέναντι από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας με θέμα:

"Οικογένεια και σχολείο σύμμαχοι στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας"

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονέων και εκπαιδευτικών πάνω στο φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Το Σχολείο μας συμμμετείχε με την παρουσίαση μιας ταινίας μικρού μήκους με τίτλο "Το τίμημα της σιωπής".   

Μέρος 1   Μέρος 2   Φωτογραφία

 

Περπατώντας στα Βυζαντινά Κάστρα (Χριστιανού Μαρία-ΠΕ02)

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας Β΄λυκείου ομάδα μαθητών του σχολείου μας σε συνεργασία με πρόγραμμα του Πεζοπορικού Ομίλου Ηρακλείου πραγματοποίησε το Σάββατο 18/1/14 επίσκεψη στο Βυζαντινό Κάστρο Τεμένους (λόφος Ρόκα - Προφήτης Ηλίας). περισσότερα...

 

Το Σάββατο 15/2/14 ομάδα της Β΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχε στη δεύτερη μαθητική πεζοπορία με θέμα τα «Βυζαντινά κάστρα» που πραγματοποίησε ο πεζοπορικός όμιλος Ηρακλείου στη Βυζαντινή Ακρόπολη της Γόρτυνας. Η δραστηριότητα είναι ενταγμένη στο πλαίσιο της ιστορίας της Β΄ Λυκείου σε σχέση με την τοπική ιστορία. περισσότερα...

 

Λέσχη ανάγνωσης (Χριστιανού Μαρία-ΠΕ02)

Η λέσχη ανάγνωσης του σχολείου μας ξεκίνησε να λειτουργεί τον Οκτώβριο του 2013. Με μια παρέα  από 20  μαθητές Α΄ και  Β΄ λυκείου με κοινό στοιχείο την αγάπη για τη λογοτεχνία δημιουργήσαμε μια ομάδα με διάθεση να μοιραζόμαστε αυτήν την εμπειρία της ανάγνωσης και τη μαγεία του ταξιδιού στο χώρο της γλώσσας και της φαντασίας. Σκεφτήκαμε πόσο γόνιμο και συναρπαστικό ταυτόχρονα θα ήταν αν η ανταλλαγή απόψεων και η συζήτηση που θα προέκυπτε μέσα από τις σελίδες ενός λογοτεχνικού έργου δεν θα γινόταν μέσα στα στενά ασφυκτικά όρια της τάξης που θα διέκοπτε ξαφνικά ο ήχος του κουδουνιού.  Έτσι, συζητήσαμε για τη δημιουργία μιας λέσχης στην οποία  όλοι θα μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα την άποψή τους, όποια κι αν είναι αυτή, χωρίς το άγχος του βαθμού και του χρόνου. περισσότερα...     Παρουσίαση...

 

Διαγωνισμός ορθογραφίας (Χατζάκης Νεκτάριος-ΠΕ02)

 Από το 2006 και κάθε χρόνο το 10ο ΓΕΛ Ηρακλείου, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να στηριχτεί η σωστή χρήση της ελληνικής γλώσσας, διοργανώνει σχολικό διαγωνισμό ορθογραφίας με τη συμμετοχή όλων των τμημάτων της Α? Τάξης τόσο σε επίπεδο ατομικό όσο και σε επίπεδο τμημάτων (με τον υπολογισμό του Μ.Ο.). Ο διαγωνισμός διεξάγεται κάθε χρόνο με μεγάλη επιτυχία, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας (προβολή στον τοπικό Τύπο και τηλεόραση) αλλά και ευρύτερα (για παράδειγμα το Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη στη Θεσσαλονίκη χορηγεί κάθε χρόνο τα βραβεία των νικητών με το γνωστό λεξικό της ελληνικής γλώσσας των εκδόσεών του) βρίσκοντας μιμητές και σε άλλους νομούς της χώρας (παρόμοιος διαγωνισμός διοργανώνεται και στο νομό Πιερίας τα τελευταία τρία χρόνια). Το 2013 μάλιστα ο διαγωνισμός έλαβε  πλέον και διασχολικό χαρακτήρα με τη συμμετοχή και άλλων σχολείων της πόλης, γνωρίζοντας επίσης μεγάλη επιτυχία. Στους μαθητές μοιράζεται ορθογραφικός οδηγός, διαθέσιμος στο σύνδεσμο που ακολουθεί. περισσότερα...

 

Διαγωνισμός λόγιων φράσεων (Χατζάκης Νεκτάριος-ΠΕ02)

Στο πλαίσιο της προσπάθειάς του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου για αναβάθμιση της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών σχεδιάστηκε ένας πρωτότυπος διαγωνισμός με θέμα τις λόγιες φράσεις της ελληνικής γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές της Α? Τάξης Λυκείου μαθαίνουν και διαγωνίζονται σε 400 περίπου λόγιες φράσεις (π.χ. αμισθί, εν βρασμώ ψυχής, αγρόν ηγόραζε κ.α.) μέσα από 10 δεκαπεντάλεπτα εβδομαδιαία τεστ, ένα για κάθε βδομάδα, σε επίπεδο τμημάτων (με το Μ.Ο.) και σε επίπεδο ατομικό. Ο μαραθώνιος αυτός γνωρίζει μεγάλη επιτυχία από το 2009 καταφέρνοντας να συνδυάσει τη μάθηση με τη γνώση. Έχει προβληθεί στον τοπικό Τύπο, ενώ τη χορηγία του διαγωνισμού αναλαμβάνουν γνωστοί εκδοτικοί οίκοι, μοιράζοντας στους μαθητές βιβλία σχετικά με τις λόγιες φράσεις.περισσότερα...

 

 

Σύγχρονοι χώροι τουριστικού ενδιαφέροντος (Κασάκη Ελευθερία-ΠΕ02)

"Το πρώτο σου χρέος εκτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει..." Ν. Καζαντζάκης. Με γνώμονα τα λόγια του μεγάλου Κρητικού για το χρέος μας στην παράδοση αποφασίσαμε να επισκεφτούν οι μαθητές του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου τα μουσεία:

"Λυχνοστάτης (Μουσείο Κρητικής Παράδοσης)"

"Μουσείο Ν. Καζαντζάκη"

"Μουσείο Αγροτικής Ζωής"

περισσότερα...